top of page
hero banner.png

טיפול בדחייה חברתית או חרדה חברתית אצל ילדים ונוער


דחייה חברתית או חרדה חברתית קשים להתמודדות בגלל אורח החיים הכרוך במפגשים רבים עם אחרים וגם בגלל שאנחנו רוצים וצריכים סביבה תומכת. ילדים ונוער נמצאים בגיל בו מוחם ניתן להשפעה יותר בקלות. חוויה קשה עלולה ליצור טראומה ולקבע דפוסי חשיבה שליליים. אפשר לנצל את אותה תכונת גמישות של המוח על מנת ללמוד וויסות רגשות, בניית חוסן נפשי ולקבע דפוסי חשיבה שונים לחלוטין.





האופן שבו עובד מנגנון הפעולה של המוח בחרדה/ דחייה חברתית:

במוח הרגשי קיים מאגר מידע שקובע מה טוב ומה רע, מה עלול להיות מסוכן ומה בטוח. חלק מהמידע הזה ידוע בגלל חוויות שאנחנו זוכרים שעברנו, כמו דחייה. חלק מהמידע הוא לא מודע.


על בסיס הנתונים במאגר המידע שקיים במוח הרגשי אנחנו מפרשים את המציאות ומגיבים אליה.

המידע ה"שלילי" אמור לשמש אותנו כדי שנוכל להתגונן מפני איומים, סכנות ומצבים לא נעימים. אותו מידע או זיכרון מתעורר ומייצר לחץ או פחד בכל פעם שיש טריגר שמקושר אל אותו מידע. למשל, בכל יום שצריך ללכת לבית ספר, הכרויות חדשות, פעילויות חברתיות.


המוח מזהה את המצב כ"עלול להוות סכנה" כי הוא יודע שאנשים עלולים לפגוע ונדרך לפעולה. הוא עושה זאת ע"י יצירת תסריטים שליליים לפני האירוע, התמקדות בסימני אזהרה בזמן אמת ומחשבות שליליות לאחר האירוע.


הפחד מאירוע חיצוני שעלול לגרום להרגשה רעה גורם לכך שתשומת הלב מופנית החוצה לאחרים. זה מייצר תלות במה אחרים יעשו או איך יתנהגו על מנת להרגיש טוב. הכוח על ההרגשה הפנימית שלנו עובר להשפעתו של מישהו אחר.

חזרה על אותה התנהלות היא מה שבסופו של דבר מקבע דפוסי חשיבה במוח, עד שזה כבר מוגדר כאופי חרדתי או ביישנות או משהו אחר.


למעשה, המוח הרגשי משתלט על תפיסת המציאות והמחשבות מתוך צורך להגן, אבל יוצר פחד ולחץ, מחשבות שליליות על העולם ועל עצמי, ירידה בביטחון ובדימוי העצמי. המוח הרגשי משבש את התקשורת הפנימית עם הלב, הנוצרת באמצעות חלק אחר במוח הנקרא המוח ההגיוני.


תהליך הטיפול:

שיטת הניאו-הומנולוגיה מלמדת כיצד לרתום את המוח ההגיוני לבקרה על המחשבות שלנו, וויסות רגשי, התמקדות גם בדברים הטובים שיש בנו ובחיינו וראיית מציאות ממקום אובייקטיבי וגם חיובי.

בעזרת המוח ההגיוני אנחנו יוצאים תחת שליטתו השלילית של המוח הרגשי, מפסיקים לחשוב באותו אופן ויוצרים חיבור ללב- למה שאנחנו באמת רוצים, למחשבות שמגבות את מה שאנחנו רוצים להרגיש ושימוש במאגר כוח פנימי שיש בנו ואינו תלוי בשום גורם חיצוני.


בטיפול מקבלים הסבר על המוח וכלים איך לשנות את ההתנהלות האוטומטית שלו. במקביל מארגנים מחדש את המידע שקיים במוח הרגשי, כך שהמידע החיובי שיש בו יקבל עדיפות. כלומר, האדם לומד להזכיר לעצמו מה יש לו, מה יש בו, מה הוא השיג בחייו, מה הוא אוהב, מה הוא רוצה ועוד.


המידע שיוצר הבנה ונותן כלים לשימוש בונה תחושת בטחון וחוסן נפשי. ההתמקדות ברצון מעבירה אותנו לנקודת בחירה ולא להתחברות עם כל אחד.


לאחר שהמצב מתייצב אז אפשר לחזור לאירוע שהתרחש ולהסתכל עליו מנקודת מבט רחבה יותר, המאפשרת לקחת אחריות על החלק שלנו במה שקרה ולהפוך את המשבר שחווינו לצמיחה. אפשר לקרוא דוגמה בפוסט : איך הוא שינה את ההשפעה הרגשית של החרם?


יתרונות השיטה:

  1. מידע על המוח שעובד באותה צורה אצל כולנו תורם להרגשה שאני נורמלי, בסדר ורק צריך ללמוד איך לפתח בקרה על המחשבות. אין התעסקות בכלל במה לא בסדר, אלא במה לא עובד נכון ואיך לשנות את זה.

  2. כלים פרקטיים אשר יישום שלהם יוצר חיווט חדש במוח- נבנים קשרים בין המוח ההגיוני למוח הרגשי המשמשים לוויסות רגשות ובונים חוסן נפשי.

  3. תוצאות בשטח בטווח זמן קצר. אצל ילדים ונוער השינוי הפנימי והתוצאות בשטח המתרחשות בעקבותיו מהירות מכמה סיבות: צורת החשיבה עדיין לא התקבעה כדפוס אוטומטי, מידע חיובי וזיכרונות חיוביים הרבה יותר נגישים, הם מתחברים לתפיסה שהם יכולים להשפיע וליצור שינוי הרבה יותר בקלות, הם יודעים להקשיב לעצמם, המוח יותר פתוח לקליטת מידע ואין להם יותר מדי דאגות וסידורים המסיחים את דעתם או יוצרים להם לחץ.


פרטים נוספים:

מחיר לפגישה עבור ילדים ונוער הוא 300 ₪ במקום 350 ₪.

הפגישות מתנהלות בזום ומי שמעוניין יכול להקליט אותן.

בדרך כלל מתקיימות בין 6-8 פגישות סה"כ.

לרוב מתחילים פעם בשבוע (בערך 3 פגישות) ואז מורידים לפעם בשבועיים. הפגישות נקבעות לפי צורך אישי, אבל זה מה שקורה בד"כ.

אין צורך להתחייב מולי למספר פגישות מראש. כל פגישה בפני עצמה והבחירה אם להמשיך היא שלכם.


פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page