top of page
hero banner.png

עצמאות רגשית

אם הייתם מנהלים את החוויה הפנימית שלכם, את מה שאתם מרגישים ביומיום,

איך הייתם בוחרים להרגיש?


אם אתם לא מרוצים מהתוצאה כי אתם חווים לחץ או מצב רוח לא משהו, סימן שלא אתם מנהלים כרגע את מה שקורה לכם בראש. במקומכם מי שהשתלט על העניינים ולקח פיקוד הוא המוח הרגשי- מנגנון הישרדות אוטומטי שמעלה את רמת הלחץ.

יש לנו תפיסה שגויה שאומרת שאירועים חיצוניים כמו עומס בעבודה, טיפול בילדים, קורונה או מצב האומה הם הגורם ללחץ.

בגלל התפיסה הזו אנחנו משקיעים את רוב המשאבים שלנו בניסיונות לשנות את המציאות החיצונית, כדי שזו תפסיק להלחיץ אותנו, אבל...

יודעת כל אם עבריה שהילד שלה לא יתחיל לעשות את מה שהיא אומרת באורך פלא, או שפתאום יעדיף לסדר את החדר במקום לשחק במחשב. ובדומה לכך, היכולת שלנו לשנות מישהו אחר היא אפסית, היכולת שלנו להעלים וירוסים מהאוויר גם לא גבוהה.

אירועים חיצוניים אכן משפיעים עלינו, אבל הם עוד קש בערמה שאנחנו צוברים, בתקווה שהוא לא ישבור לנו את הגב. הם לא הגורם ללחץ, אלא עוד טריגר שמפעיל את מנגנון הלחץ הטבעי שלנו. הפעלת המנגנון יתר על המידה היא הגורם ללחץ כרוני ומצבים רגשיים ופיזיים המבטאים רמת מתח גבוהה.


הניסיונות לשנות את הגורמים החיצוניים משאיר אותנו תלויים בהם.

הבעיה המרכזית בתלות בגורם חיצוני היא שזה גורם לנו ל"התמכר" לפידבקים, לייקים או תוצאות אחרות, להשקיע את האנרגיה שלנו במישהו אחר, לא תמיד לצאת מסופקים מהתוצאה ובעיקר- כל פעם אנחנו צריכים להתחיל מחדש את אותו הניסיון לקבל לייק או תוצאה ספציפית, כמו למשל שהילד יקשיב לנו.


התפיסה שחושבת שכשיהיה לי כסף, אהבה, גוף חטוב (או כל דבר אחר) אז אני ארגיש טוב, משאירה אותנו בפער היוצר מתח ומונעת מאתנו להרגיש טוב כבר עכשיו ללא תלות בגורם חיצוני.

כדי לצאת ממצב התלות הזה אנחנו יכולים ללמוד כיצד מנגנון הפעולה של המוח קובע את המחשבות והרגשות שלנו ואיך אנחנו יכולים לתפוס פיקוד על המתרחש.


כולנו רוצים להרגיש טוב וכולנו מונעים מתוך הרצון להרגיש טוב.

לכולנו גם אותה טכנולוגיה ואתם משאבים מנטליים. ההבדלים בינינו נובעים מתוכן המידע: אחד יפחד ממחלות, אחר מעוני או מדחייה. המנגנון המפעיל את הפחד, הכעס או התסכול עובד באו תו אופן אצל כולם. כמה פעמים הוא יעבוד ומשך הזמן שהוא יפעל נתון לשינוי משמעותי.


בכדי להיות מנהלים עם תוצאות רגשיות טובות יותר צריך קודם כל להבין שאתם המנהלים. רק לכם יש גישה 24/7 למה שקורה אצלכם בפנים. אתם יודעים טוב יותר מכולם מה נכון לכם ומה מתאים לכם או לא מתאים.

עצמאות רגשית בונה חוסן נפשי, תחושת מסוגלות ובטחון. כל אחד יכול ללמוד לנהוג במוח שלו, בעיקר כשאפשר להבין איך המכונה הזו עובדת.


70 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page