top of page
hero banner.png

איך זיהוי רצון פנימי מוריד לחץ?

מה זה רצון פנימי ואיך זיהוי הרצונות האמיתיים שלנו יכול להוריד את רמת המתח שלנו


מה אנחנו רוצים?

שאלה שנראית פשוטה לרובינו, אבל בהרבה מקרים אנחנו לא עונים עליה נכון.


בגלל שאנחנו חיים בעידן של מידע, אנחנו מוקפים בו מכל עבר - בנוסף לאנשים הקרובים, אנחנו מוצפים בדעות ועצות של אחרים ברשתות החל ממומחים דרך משפיעני דעה ועד לפרסומות שמסבירות לנו מה כדאי לרצות.


בנוסף, יש לנו מגוון עצום של אפשרויות לבחור מהן - מה נקנה, איך ניראה, במה נעבוד ועוד ועוד.


כתוצאה מכך, אנחנו מתחילים לאסוף רצונות חיצוניים כמעט בלי לשים לב אם הם מתאימים לרצונות שלנו. לאורך זמן, זה מכניס אותנו לבלבול, מנתק אותנו מהקשבה לעצמנו, מייצר לחץ ומתיש.


זיהוי הרצון הפנימי האותנטי שלנו מחזיר לנו את היכולת להקשיב לעצמנו. כשאנחנו פועלים מתוך הרצונות שלנו, אנחנו מיייצרים פחות לחץ לעצמינו כי הדעות החיצוניות פחות משפיעות עלינו.




זיהוי רצון מחזיר את הפוקוס על החיובי ומעלה מוטיבציה


סתיו, בת 30 שגרה אצל ההורים התחילה את תכנית הליווי בגלל שהיא התלבטה אם לעבור לגור עם בן הזוג שלה.


היא מאוד רצתה לעבור לגור אתו, אבל חששה שלא יהיה לה מספיק זמן שלה עם עצמה, כמו שיש לה עכשיו בחדר שלה.


כששאלתי אותה למה היא רוצה לעבור לגור איתו, היא ענתה: "כי ההורים שלי חושבים שבגיל שלי כבר אמורים לגור מחוץ לבית, אנחנו כבר שנתיים יחד וזה הצעד הבא וכולם מסביבנו חושבים שהגיע הזמן".


אף אחת מהתשובות שהיא נתנה לא ענתה על השאלה - למה את רוצה לעבור לגור אתו.


שאלתי את סתיו שאלות מכוונות שיעזרו לה לזהות את הרצון האמיתי שלה: האם את רוצה לגור איתו כי את רוצה לבלות איתו יותר, לישון איתו, לפנק ולהתפנק, לפגוש אותו בבית אחרי יום עבודה? מה את מעדיפה - לגור לבד, איתו או עם ההורים?


סתיו היתה כ"כ שקועה בחשש שלה שהיא שכחה למה היא רוצה לגור איתו. ברגע שהיא נזכרה מחדש בסיבות שלה וברצון שלה, היה לה יותר קל להיזכר שיש לה בן זוג תומך שמכיר אותה ולכן הוא ייתן לה את הספייס שהיא צריכה עם עצמה.


במקרה של סתיו לא היתה סתירה בין הרצונות החיצוניים לרצון הפנימי שלה, אבל היה חשוב להראות לה שהיא פועלת מהרצון שלה ולא כי "ההורים אמרו" או "כולם אומרים ש". ההבנה הזאת הורידה את רמת הלחץ שלה והיא החליטה לעבור לגור עם בן הזוג שלה מתוך מקום חיובי.



זיהוי רצון נותן כיוון ובהירות


עדי רצתה לטוס לחו"ל עם הבת שלה בחג, אבל דאגה שבעלה לא יסכים בגלל ההוצאה הכספית והם יריבו בגלל זה. מצד אחד היא רצתה לטוס לחו"ל, אבל היא גם לא רצתה לריב עם בעלה. היא דחתה את השיחה אתו ובינתיים מועד הטיסה התקרב.


בעבודה העצמית שלה בקורס, עדי זיהתה שמבחינתה אי אפשר לקיים את שני הרצונות האלה - היא תוכל לטוס לחו"ל רק אם תריב עם בעלה או שכדי להימנע מעימות אתו, היא תצטרך לוותר על הרצון שלה לטוס לחו"ל, משהו שהיא נוהגת לעשות הרבה.


בשלב הראשון, עדי בחרה לעבוד על הפחד מעימותים. היא הבינה שהם לא בהכרח מובילים לפרידה, אלא משקפים 2 נקודות מבט שונות. תוך כמה ימים היה לה ולבעלה ריב קטן על נושא אחר והיא היתה גאה בעצמה שעמדה על שלה ולא התחמקה.


אחרי שבועיים נוספים, עדי שמה לב שיותר קל לה להגיד את מה שהיא רוצה רק כשהיא רבה או כועסת, כי אז היא פחות פוחדת להיפרד מבעלה "המעצבן". היא הבינה שלא חייבת להיות סתירה בין שני הרצונות - היא לא חייבת לריב עם בעלה או לכעוס עליו - הרצון האמיתי שלה הוא לטוס לחו"ל עם הבת שלה בתמיכה של בעלה.

עצם ההבנה שהשיחה לא חייבת להיות ממקום של ריב, הורידה לעדי את הלחץ מהשיחה והיא הפסיקה לדחות אותה. בגלל שחלק מהרצון שלה היה גם התמיכה מבעלה, היא הדיעה לשיחה ממקום אחר, והשיחה התנהלה בשקט כשכל אחד יכל להסביר את הצד שלו.


בסופו של דבר, עדי יכלה לתכנן טיול כיפי עם הבת שלה בלי עננת לחץ בגלל החשש מהריב עם בעלה.



איך מזהים את הרצון הפנימי


זיהוי רצון חשוב בעיקר במצבים בהם אתם מתלבטים מה לעשות - צמתי החלטה כמו לעבור לגור עם בן הזוג, במה נעבוד, או דברים יותר קטנים כמו למשל האם אני באמת רוצה להיפגש עם חברים היום או להישאר בבית.


כשאנחנו מרגישים לחץ כתוצאה מהתלבטות כזאת או חוסר רצון לקבל החלטה, זה סימן שאנחנו לא באמת קשובים לרצון הפנימי שלנו.


עץ או פלי


המטרה של כל הרצונות שלנו היא לגרום לנו להרגיש טוב, כשלכל אחד מאיתנו יש את הדרכים והרצונות שלו להגיע לשם. אם אתם מתלבטים לגבי החלטה מסוימת - תנסו לבדוק איזה הרגשה עולה לכם כשאתם חושבים על כל אחת מהאפשרויות.


אנחנו לא תמיד בטוחים מה אנחנו רוצים להשיג או לעשות. זיהוי הרצון האמיתי שלנו הוא כמו מבחן המטבע עם טוויסט -


אם למשל אני מתלבטת אם לשלוח הודעה למישהו שמצא חן בעיני ובשום דרך לא מצליחה להבין מה אני צריכה לעשות, ואחרי כמה ימים אני כבר ממש מותשת מהדילמה ומחליטה לזרוק מטבע ולהחליט שאם זה פלי אני לא מתקשרת ואם זה עץ אני שוכחת מזה, ואני מוכנה שהמטבע "יחליט" בשבילי.


זיהוי הרצון במקרה הזה הוא לא להתמקד בתוצאה, אלא בהרגשה שהיא גורמת לי.



תוכלו למצוא דרכים נוספות שיעזרו לכם לזהות את הרצונות הפנימיים שלכם בקורס האונליין החינמי שלנו "איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ".



132 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page