top of page
hero banner.png

מחשיבה פרטנית שלילית לחשיבה יותר כללית וחיובית


כשאנחנו מרגישים שיש לנו בעיה ורוצים למצוא לה פתרון, מאוד קשה לעשות את זה מאותה נקודת מבט קבועה דרכה אנחנו מסתכלים על המציאות.


הרגשה שלילית היא תוצאה של מחשבות שליליות העוסקות במה שלא מוצא חן בעינינו, מפריע, משבש, מעצבן, מעליב. פוקוס על מה שאין לנו ועל מה שעלול לקרות רע.


ככל שההרגשה שלילית יותר יש ירידה ליותר פרטים במחשבות. זה לא רק "הוא עצבן אותי" זה גם מה הוא עשה או אמר, איזו שפת גוף הייתה לו, באיזה טון הוא דיבר, מה אחרים אמרו על זה, מה היה קודם ואיך זה ישפיע על העתיד. זה לחזור על הסיפור שוב ושוב ולהתעצבן שוב ושוב.


זה לא משנה על איזה נושא המוח שלכם נאחז כמו רוטוויילר ומתעסק בו מכל זווית אפשרית. בסופו של דבר תמצאו את עצמכם נשאבים למצב רוח רע. ומצב רוח, לעומת הרגשה, הוא הרבה פחות נקודתי וגורר אתכם לעוד ועוד מצבים שליליים.


אחד הכלים לשינוי כיוון וחישוב משלול מחדש הוא מעבר מחשיבה שלילית פרטנית שקיימת כרגע, לחשיבה שלילית כללית ומשם לחשיבה כללית חיובית. זהו תהליך המאפשר לנו לקבל נקודת מבט רחבה יותר ולהוריד לחץ.

למשל, אם יש לכם בעיה בריאותית, אתם תשימו לב לכאבים או חוסר הנוחות שהיא גורמת, תשימו לב לחוסר התחשבות או הבנה מאחרים, תיזכרו בכל מה שניסיתם ולא עבד, תחשבו איך זה משפיע על העבודה שלכם, אלו בעיות זה עלול לגרור בעתיד, האנשים שאתם פוגעים או מאכזבים אותם.

כדי לצאת מהפרטים אפשר לחשוב בצורה כללית יותר: אני לא מרוצה מהמצב הבריאותי שלי. אני רוצה שהוא ישתפר. כשהוא יהיה יותר טוב אני אדע להעריך אותו הרבה יותר. יש סיכוי שזה יכול לקרות. יש אנשים שהיו במצב דומה לשלי ונרפאו. יש הרבה שיטות והמצאות ברחבי העולם. אני לא חייב לחשוב על זה כל הזמן כדי למצוא פתרון. יש עוד תחומים בחיים שלי שהם במצב טוב יותר. לא הכל גרוע.


הרעיון הוא לעבור מייאוש או פחד למחשבות שהרבה יותר מסונכרנות למה שהלב שלנו באמת רוצה. לזרוע תקווה וכיוון חיובי שיקדם אותנו קודם כל ברמה הרגשית ומשם לגילוי של מידע חדש או רעיון ומשם לפעולה ועשייה.





מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page