top of page
hero banner.png

10 צעדים מכוננים להיות מי שאני


1. להקשיב לרגשות ולתחושות שלנו

הרגשות שלנו הם מציאות. הם עובדה קיימת בשטח. יכול להיות שהם לא תמיד נעימים, אבל הם קיימים.

המניע של כל דבר שאנחנו רוצים בחיינו, בין אם זו אהבה, בריאות או כסף, הוא מניע רגשי. אנחנו חושבים שאם יהיה לנו את אותו הדבר נרגיש טוב.

הדרך ליצירת מציאות חיצונית על ידי שינוי פנימי היא הדרך של הניאו-הומנולוגיה ובכלל של כל התפיסה הרוחנית.

כדי ליצור שינוי פנימי אנו חייבים להיות בתקשורת עם הרגשות שלנו, כיוון שהן משקפים לנו את נקודת המוצא. רק כך נוכל לעקוב אחרי מה שמתחולל בתוכנו ולדעת אם אנחנו מתקדמים לקראת ההרגשה אותה אנו רוצים.

יש ימים שבהם אנחנו מרגישים פחות מלאי אנרגיה. ובימים האלו אם נגיד לעצמנו מנטרות חיוביות הן לא ישפיעו לטובה, אלא יציפו את הקושי או יביאו לנו את הסעיף. בימים אחרים אותה מנטרה תרגיש לנו מדויקת להפליא.

הקשבה לרגשות מכוונת אותנו. בלעדיה, אין חיבור ל'אני'.

2. לא לשפוט את הרגשות

כפי שציינתי קודם- רגש הוא עובדה קיימת. לשפוט אותו ולהחליט שהוא לא נכון זה ממש פעולה שיוצרת התנגדות בתוך המערכת שלנו. וזה קורה די הרבה.

אם למשל, יש לכם קרוב משפחה שאתם לא מסתדרים איתו. הנוכחות שלו גורמת לכם להרגשה שלילית כלשהי ובנוסף על זה אתם אומרים לעצמכם שמה שאתם מרגישים זה לא נכון. אתם אמורים להרגיש אליו משהו חיובי.

בהחלט יכול להיות שבתפיסה הכוללת זה נכון וגם יהיה לכם יותר כיף להרגיש חיובי, אבל תבדקו עם עצמכם: אתם רוצים להרגיש כלפיו משהו אחר? אולי דווקא מתאים לכם לכעוס או להתרחק?

לי יש פעמים שאני נהנית להתעצבן או שאני תופסת הרגשה של עצב כחיובית. למשל, אנשים שבכוונה פוגעים במישהו אחר מעצבנים אותי ואני חושבת שזה נפלא. העצבים שלי משקפים התנגדות להתנהגות הזו.

לא חייבים להרגיש חיובי כל הזמן ובטח לא במאמץ. יותר חשוב לחיות בשלום עם מה שאנחנו מרגישים. אם אין שלום, אז ניתן לעשות שינוי ולשנות את ההרגשה, לא בגלל שהיא לא בסדר, אלא בגלל שאני רוצה הרגשה טובה יותר.

3. לשמור לעצמכם את המחשבות שלכם

תארו לעצמכם שצץ לכם רעיון חדש. הוא מרגיש טוב וממלא אתכם באנרגיה ואז אתם חולקים אותו עם מישהו אחר והוא מוריד לכם את ההתלהבות כי הוא סקפטי או שלילי או סתם במצב רוח רע. האם זה אומר שהרעיון לא טוב? ברור שלא. זה כן מצביע על כך שאתם בעצמכם עדיין לא מתורגלים לחשוב שהרעיון הזה נפלא ולכן טריגר חיצוני יכול לערער אתכם בקלות.

כשאתם רוצים ליצור שינוי במחשבות ולהגיע ממצב של "אין לי" למצב אחר שמרגיש ש"יש לי סיכוי" עליכם לתרגל צורת חשיבה שונה. אבל כיוון שאתם ממשיכים להתנהל באותה סביבה מוכרת שחושבת כמו שאתם חשבתם בעבר, סביר להניח שתיתקלו בהתנגדויות. כדי להקל על עצמכם אני ממליצה לכם לשמור לעצמכם את מה שאתם עושים עד שתרגישו יציבים יותר בתפיסה החדשה.

4. ללמוד לסנן, להגיד לא ולשים גבולות

למה בכלל קשה לנו להגיד לא? כי אנחנו אוטומטית מוטרדים מאיך זה יגרום למישהו אחר להרגיש. לא רק שאנחנו לוקחים על עצמנו אחריות שאינה שלנו, אלא שאנו טועים לחשוב שזה תמיד יעשה טוב לצד השני.

אז נגיד שקבעתם עם חבר לקפה, אבל עכשיו הוא במצב רוח רע. הדבר האחרון שבא לו זה לצאת לבלות או לארח אתכם. ונגיד שלא נעים לו להגיד לכם לא, אז אתם מגיעים ומרגישים לא בנוח, כאילו אתם מפריעים. לא היה עדיף שיגיד לכם לא?

אז נכון, זה אולי לא יפה להבריז לכם כי פיניתם זמן, אבל המציאות השתנתה. זה לא שיש לכם אפשרות לבחור בין פגישה כיפית עם חבר לביטול הפגישה. הבחירה כרגע היא בין פגישה מדכאת למשהו אחר.

יש לא מעט אנשים שעוזרים לאחרים במהלך היום, משתדלים להיות חביבים ואדיבים, אבל אז כשהם חוזרים הביתה לא נשאר להם כוח לעצמם או לבני ביתם.

תלמדו להגיד לא, בעיקר כשאתם לא רוצים, כי זה משקף את העובדה שאין לכם כרגע מה לתת. תקפידו לשתף ולהתייעץ עם אלו שאתם מקבלים מהם תמיכה, תתרחקו ממה שלא נעים לכם, תסננו טלפונים שלא בא לכם לענות באותו רגע ותשימו את עצמכם בעדיפות ראשונה.

5. להיזכר בחוזקות מהילדות

במה הייתם טובים מאז ומעולם? מה בא לכם בקלות? האם אתם יודעים להקשיב? אולי אתם מארחים למופת ויודעים לתת תחושה של בית? אולי אתם ממש טובים בארגון וסדר או באיסוף מידע והסקת מסקנות? אולי יש לכם חוש אסתטי מפותח ואתם הופכים כל סביבה שלכם ליפה יותר? אולי יש לכם חיבור לטבע ולבעלי חיים?

לכל אחד מאתנו יש תחומים שבהם הוא טוב באופן טבעי ללא מאמץ. אלה התחומים והתכונות שישרתו אתכם תמיד.

אצלי, למשל, יש יכולת להטיל ספק במוסכמות חברתיות ולראות את התמונה הגדולה. אני זוכרת שהייתי בכיתות יסוד והתווכחתי עם חברה. היא איימה עלי שהיא וחברה נוספת יעשו עלי חרם. אני זוכרת שעניתי לה: היום תארגני חרם עלי, מחר תארגני עליה. אני גם זוכרת שהבנות עשו עלי חרם למשך אחר צהריים אחד, רק שהם לא עדכנו אותי. קלטתי את זה כשהיינו בבריכה ובכל פעם שאני הייתי בקצה אחד הן שחו לקצה אחר. אז יצאתי החוצה והתחלתי לזוז מקצה לקצה בריצה מחוץ לבריכה, בעוד הן נאבקות בשחייה בתוך המים. זה הצחיק אותי. אפילו לא נפגעתי קצת, בגלל שידעתי שזה כל כך אקראי וחסר בסיס.

החוזקות האלו משרתות אותי באופן מופלא עד היום. תמצאו את שלכם.

6. לקבל מישהו אחר כפי שהוא

קחו מישהו שיקר לליבכם ולמרות זאת יש לו תכונות או דברים מסוימים שאתם לא אוהבים. למשל, מאחר כרוני או בלגניסט או שכחן. במקום לראות איך זה דופק אתכם, תקבלו את העובדה שהוא כזה ואל תיקחו את ההתנהגות שלו באופן אישי, כאילו זה משליך עליכם.

אתם תגלו שלקבל אותו כפי שהוא מקטין לכם את תחושת ההפסד.

נכון שאם מישהו בלגניסט זה מה יש ואם אתם מסודרים כנראה שתמשיכו לסדר גם אחריו. אבל תוכלו לעשות זאת מתוך כעס ומרמור ותחושה שהוא לא מתחשב בכם ותוכלו לעשות זאת מתוך הבנה שלכם זה חשוב שיהיה מסודר ולו הבלגן בכלל לא מפריע, לכן אתם מסדרים בשביל עצמכם. עכשיו הפעולה עצמה יותר נעימה כי אתם עושים למען עצמכם מתוך רצון ולא למען מישהו אחר כי אתם חייבים.

דרך קבלת האחר תוכלו לגלות כמה הקלה נוצרת כשמקבלים את המציאות במקום להתנגד לה.

7. להשתחרר מהגדרות חברתיות

זו בוודאי לא פעם ראשונה שאני כותבת על זה, כי אנחנו מנוהלים על פי כל כך הרבה הגדרות חברתיות. זה מתחיל בחינוך ואני רואה את זה אצל הילדים שלי. כל המורות, ללא יוצא מן הכלל, כבר שנים חוזרות על עצמן: צריך להשתתף יותר בשיעור, צריך ללמוד למבחנים, צריך להראות כישורי מנהיגות. אני תמיד שואלת: מי אמר? למה הבן שלי צריך ללמוד למבחן אם הוא מוציא ציונים גבוהים בקלות? למה הוא צריך ללמוד למבחן אם לא אכפת לו מהציון?

אח"כ זה ממשיך למה נחשב ללמוד ואיפה, איך צריך להיראות, עד איזה גיל כדאי להתחתן וכמה ילדים להביא לעולם, באיזה ג'יפ מומלץ להחנות על המדרכה ואיזה מותגים חייבים ללבוש. איך מתנהגת חברה טובה וגם חייבים להתגבר על הביישנות ולדעת לעמוד מול קהל.

תתחילו לשחרר את מה ש"צריך" ולהיות מה שמתאים לכם.

8. לדמיין ולחלום בהקיץ

הדמיון הוא אחד מהכלים המנטליים המדהימים והכיפיים ביותר שיש לנו. זה עולם שאין בו גבולות. אני נפגשתי כבר אינספור פעמים עם אופרה ווינפרי, עם מלא מורים רוחניים, כוכבי קולנוע וזמרים, הצלתי אנשים, ריפאתי מחלות, ריחפתי בשמיים, צללתי במעמקים, זכיתי באוסקר וגם בלוטו, ארגנתי מסיבות ענק ומסיבות בוילה החדשה שלי.

בדמיוני הקמתי בית ספר דיגיטלי לתכנים של הניאו, אפילו סרטוני ההדרכה כבר מוכנים. גם הפוסט הזה התחיל בדמיון שלי.

לא משנה אם הדמיון משמש אתכם לפנטזיות, חלומות או רעיונות ותכניות. העיקר שזה עוד כלי שמשפיע על ההרגשה, כי דמיון הוא חשיבה בתמונות, רק שאנחנו משוחררים ממגבלות של 'הגיון'. זה גם כיף, גם משחרר וגם פותח הזדמנויות למידע חדש. בקיצור, עופו על כנפי הדמיון ועופו על עצמכם.

9. להקדיש זמן לעצמי

לקחת כמה שניות בתחילת היום כדי להגיד שמגיע לי שיהיה לי יום סבבה.

בזמן המקלחת להקדיש את המחשבות לעצמי, לחלומות שלי במקום לחשוב על משימות או בעיות או אחרים.

לעשות משהו שאני אוהבת ולשים לב לכך.

לתרגל מדיטציה.

לא משנה מה, העיקר שתתייחסו לעצמכם על בסיס קבוע. תפרגנו, תשקיעו, תהיו ראשונים בסדר העדיפויות.

10. תזכרו כמה זה משמעותי להיות מי שאתם.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page