top of page
hero banner.png

רגשות


רגשות הם טעם החיים.

כל דבר שאנו רוצים, בין אם הוא מערכת יחסים, כסף בבנק, מציאת הייעוד, בריאות, הוא למען הרגשה טובה. הרצון להרגיש טוב הוא מה שמניע אותנו.

מהיכן מגיעים הרגשות?

רגשות הם תוצאה של פעילות במוח המייצרת תגובה ביוכימית בגוף הנחווית כרגש. כלומר, תהליך יצירת הרגשות הוא לגמרי פנימי ומתבטא כתגובה למתרחש בעולם החיצון או כתגובה למחשבה. הכל קורה אצלנו.

רגשות הן המימוש הראשוני שיש למחשבות במציאות הפיזית. הם מהווים את הקשר בין הרוח לחומר. גופנו, החלק החומרי שלנו, מרגיש הכל. כל תחושה, קצב דופק, כאב או הרפיה, הם שיקוף של רגשות הנוצרים בתגובה למחשבות, מודעות ולא מודעות.

רגשות שליליים נחווים כהתכווצות, מועקה, כאב, קיפאון.

רגשות חיוביים נחווים כהתרחבות, הרפיה, קלילות ותנועה.

"...בזמן שחקרתי את מנגנוני מוח התא והבנתי דברים חדשים על פעולת המוח האנושי, חקרה קנדיס פרט את המוח האנושי ועמדה על טיב המנגנונים של מוח התא. ... מחקריה הדקדקניים ביססו את ההבנה ש'המוח' אינו מרוכז בראש אלא מפוזר בכל הגוף באמצעות מולקולות אות. באותה מידה חשוב הדגש בעבודתה על מקור הרגשות, שאינם נובעים אך ורק דרך ההיזון החוזר של מידע מן הסביבה בגוף. דרך מודעות עצמית הנפש יכולה להשתמש במוח כדי לייצר 'מולקלות של רגשות' ולעקןף את המערכת. שימוש נכון במודעות יכול להבריא גוף חולה, ואילו שליטה לא נכונה בלתי מודעת על רגשות יכולה בקלות לגרום לגוף בריא להיות חולה."

(הביולוגיה של האמונה/ ד"ר ברוס ה' ליפטון, הוצ. פראג, עמ' 129-130)

דקירות, שריר תפוס, פריחה ומחלות הם אינם סתם תופעות שמגיעות לפתע. הם טומנים בתוכם רגש שהיה פעיל באופן עקבי, כמו דאגה מתמשכת, מאבק, עוינות כלפי נושא כלשהו, פחד.

הגוף שלנו כל הזמן מדבר אלינו ויש לכך סיבה. הנפש שלנו מכוונת אותנו דרך הגוף. השאלה היא אם אנחנו מקשיבים ומתייחסים למידע. כמה פעמים ביום אתם מרגישים נינוחים וכמה פעמים אתם מרגישים דרוכים וקשובים החוצה? הכוונה היא לא להיבהל ולעשות דרמה מכל מופע פיזי, אלא להבין שהוא אומר משהו. אם נקשיב לו נוכל ללמוד להיטיב עם עצמנו.

רגשות הם תופעה שאנו יכולים לעקוב אחריה בקלות, בשונה ממחשבות שהן פחות נגלות על פני השטח. רגשות הם תמרורי ההכוונה שלנו בדרכנו האישית. הם מצביעים על המקום בו אנו נמצאים ועל המרחק שלנו מהיעד, בדומה למשחק חם-קר. אדם הקשוב לרגשותיו יוכל לנווט את דרכו אל ההרגשה הטובה.

בתמונה הכוללת אין רגשות שליליים או חיוביים, כלומר כאלו שאסור להרגיש.

כמובן שמבחינתנו ישנם רגשות רצויים וכאלה שלא. לכן מתעוררת אצלנו המודעות לבעיה כאשר הרגשתנו העיקרית שלילית.

בברירת המחדל שלנו אנו מתנהלים בתגובה לסביבה, וחווים רגשות שונים באופן אקראי וזמני.

על מנת שנוכל לנהל את רגשותינו עלינו לגשת למקור שמייצר אותן.

כולנו יודעים שרגשות הם כימיה. כפי שניתן לשנות הרגשה בעזרת כימיקלים חיצוניים, כך ניתן לשנותם דרך עבודה פנימית. אפשר לשנות את ההזנה הביוכימית לגוף על ידי שינוי בתודעה. ההבדל הוא מהותי, כיוון שכאשר השינוי נעשה מבפנים הוא תחת מערכת הבקרה של הגוף ולכן אין לו תופעות לוואי שליליות.

האנושות התפתחה כמעט לכל כיוון אפשרי, למעט עולם הרגש. לא גילינו רגשות חדשים. מצבם הרגשי של אנשים לא השתפר. להיפך, כמות האנשים החווה דיכאון ולחץ גדלה משנה לשנה.

הגיע הזמן לשנות את המצב. היכולת להרגיש טוב היא נחלת הכלל והזכות של כל אחד מאיתנו.

כל אחד מאיתנו יכול ללמוד איך לעשות זאת. כל אחד.


9 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page