top of page
hero banner.png

מה משפיע על המציאות החיצונית?


Photo by Jonathan Andrew from Pexels

אומרים שמחשבות יוצרות מציאות. תודה לאל שלא רק מחשבות לבדן מייצרות מציאות, אחרת מצבנו היה גרוע בהרבה. יש לנו כל כך הרבה מחשבות בראש, וחלק נכבד מהן (70% בערך) הוא שלילי. שמתם לב שרוב הפחדים שלכם לא קורים? אז מזל שיש עוד גורמים המעורבים ביצירת המציאות ומזל שלוקח זמן למחשבות או רעיונות להתממש כדי שנוכל לחשוב גם על פילים לבנים ללא חשש...

רגע לפני ההסבר המדעי, אני רוצה שתחשבו על המציאות כשדה של פוטנציאלים. כלומר, העתיד עדיין לא התממש בפיזי. יש כל מיני אפשרויות למה שיכול לקרות. אנחנו לא בדיוק יוצרים את המציאות, אלא מפעילים אפשרויות מסוימות. אנחנו אלה שלוחצים על כפתורי ההפעלה מתוך מגוון עצום של כפתורים.

אנחנו לוחצים על הכפתורים באמצעות התודעה שלנו: הנושאים בהם אנו מתמקדים והתפיסה שלנו לגביהם מפעילים את המחשבות שלנו. המחשבות שלנו יוצרות את ההרגשה. רוב הסיכויים שאם יש לכם מחשבה כמו : אולי אני לא מספיק טובה או מחשבה כמו: היא לא דיברה אליי יפה, לא תרגישו חיובי. זה גם עובד בכיוון ההפוך: הרגשה רעה או פחד לא מודע משפיעים של תפיסת המציאות ועל המחשבות הנובעות ממנה.

הרגשות נועדו לכוון אותנו ולהצביע לנו על מה שמופעל בתודעה. לכן גם רגשות חיוביים וגם רגשות שליליים חיוניים לנו. אם מישהו יידבר אליי לא יפה וזה לא יעורר אצלי רגש שלילי, איך אוכל לבחור את האנשים בחיי בחוכמה? אם אתפוס את הרגש השלילי שאני חווה כמשהו לא רצוי, אמשיך להיפגש עם אנשים שמתייחסים אליי לא יפה ולנסות להרגיש טוב עם זה. זו בטח לא המציאות שאנו רוצים לחיות בה.

אז נניח ואני רוצה ליצור שפע ולהרגיש רווחה, בראש יש לי מחשבות כמו: אין לי מספיק כסף, לא נולדתי לבית עשיר, אי אפשר להרוויח מספיק בימים אלו, אני לא מצליחה להביא לקוחות, יש מלא תחרות, יש יותר טובים ממני, אני לא מספיק ..

המחשבות האלו מפעילות "כפתורים" שמתנגדים למה שאני רוצה ליצור, ובמקביל יוצרות לי הרגשה של עוני, כך שהאנרגיה שלי לא משתנה.

גרג בריידן הוא מדען החוקר כתבים עתיקים מתרבויות שונות ברחבי העולם, על מנת להבין כיצד היקום פועל. להלן קטע מהסבר שנתן:

"אדם הרוצה ליצור שינויים בחייו הפנימיים והחיצוניים יכול לעשות זאת באופן המהיר ביותר אם יידע להשפיע על החומר ממנו עשוי העולם.

היום אנחנו מסתכלים על אטומים במקום כעל עצמים המקיפים עצמים אחרים, כעל ריכוזים של אנרגיה בחלל ובזמן אשר אין להם צורה ברורה. ... מדענים הוכיחו כי אם אתה משנה את שדה האנרגיה שבו האטומים חיים אתה משנה את האטום. אתה יכול לשנות את השדה באופן חשמלי או באופן מגנטי. השפעות אלו נקראות אפקט זימן ואפקט סטארק והן מתועדות באופן נרחב בספרות המדעית.

הלב שלנו הוא המחולל הביולוגי החזק ביותר. השדה המגנטי שלו חזק פי 5000 מזה של המוח והשדה החשמלי שלו חזק פי 100 " .

This is How your thoughts become your reality/ Gregg Braden, 4/2/2019. YouTube))

ובעברית: החומר ממנו עשוי העולם הוא אנרגיה. לכן, כדי להשפיע על האנרגיה החיצונית ולחולל מציאות רצויה עלינו לשנות את האנרגיה שלנו. הלב הוא האיבר המשדר אנרגיה אלקטרונית ואנרגיה מגנטית בעוצמה הגבוהה ביותר, לכן ממש כדאי לשים לב מה קורה איתו.


לפני יותר משנה בן הזוג שלי עזב את העבודה כי הוא לא קיבל משכורת חודשיים וכספים נוספים שהובטחו לו נגנזו. בהתחלה הוא התכוון לתבוע ועם הזמן זה לא יצא אל הפועל, גם כי עורך הדין רוצה סכום כסף גדול מראש וגם כי הוא כנראה לא באמת רוצה לתבוע. הוא גם חושב שצריך להתקשר לבוסית ולברר אם היא מתכוונת לשלם, אבל בפועל לא יוצא לו. המוח שלו מנסה לשכנע אותו שהוא פראייר, אבל בלב שלו אין כעס על מה שקרה ויש גם חמלה. האמת היא שכתוצאה מהעזיבה שנעשתה מתוך כעס היו לא מעט שינויים וכולם הובילו אותו למקום טוב יותר. הכסף החסר יכול להגיע גם ממקורות אחרים. הוא רוצה ליצור במציאות שלו יותר כסף. אבל הוא לא רוצה שזה יגרום לסגירה של העסק בו עבד.


השיבושים ברובם, אם לא כולם, נובעים מהמוח, מהמחשבות השליליות המפריעות להקשבה ללב. אני ממליצה להשקיע את המאמץ בהפחתת השלילי ופחות בהטענת חיובי. החיובי כבר נמצא בתוך הלב. אם לא יהיו מחשבות שליליות, המוח יקבל את המסרים החיוביים מהלב ויידע להפוך אותם למחשבות.

חלק מהמחשבות השליליות קל יחסית לנקות, ואלה המחשבות שלא באמת נובעות מתוך מידע רגשי, אלא מתוך חשיבה שקלטנו מהסביבה ולא שמנו לב שהיא לא מתאימה לנו. למשל, שאני חייבת לצאת לדייטים אם אני רוצה להכיר מישהו, או חייבת תואר שני אם אני רוצה להתקבל לעבודה טובה.

ויש גם פחדים המשפיעים על תפיסת המציאות ועל המחשבות. אצלי, למשל, היה פחד לגרום נזק למישהו אחר או להשפיע לרעה. הפחד גרם לי להתעכב בהגדלת העסק, להימנע משיווק, לכעוס על עצמי כשמטופל לא מרוצה או לא מגיע לתוצאות. הוא גם גרם לי ללמוד יותר ויותר, לעשות חשבון נפש ובעיקר להיות יותר מדויקת פנימה על מנת שאוכל לצאת לעולם בתחושה שיש לי מה לתת.

כשאנחנו רוצים ליצור מציאות יש לנו מחשבות שתומכות ברצון וגם כאלו המנוגדות לו. ומחשבות מנוגדות לרצון גורמות לנו ללחוץ על כפתורי הפעלה לא נכונים ובעיקר משפיעות על האנרגיה שלנו.

יצירת מציאות חיצוניות רצויה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין המוח ללב, בין החלק העושה לחלק החולם, בין מחשבה לרגש. זו לא פעולה חד פעמית.

כפי שאמר.ה איש.ה חכמ.ה (אין לי מושג מי) : "אתה לא יוצר במציאות את מה שאתה רוצה. אתה יוצר את מי שאתה."

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page