top of page
hero banner.png

המוח ההגיוני


המוח ההגיוני, למרבה ההפתעה, הוא החלק במוחנו המאפשר לנו להרגיש טוב יותר.

זהו מוח היכול לאגור אינסוף מידע חדש.

כאשר אנו משתמשים ביכולות שלו ככלי מאזן למוח הדפוסי-רגשי אנו יכולים לייצב עצמנו במקום רגשי טוב יותר.

הרגשה היא תוצאה של מחשבה ומחשבה מבוססת על מידע. בעוד המוח הרגשי ממחזר את אותו המידע, המוח ההגיוני הוא מערכת מסודרת הקולטת אינסוף מידע חדש בו אנו יכולים להשתמש על מנת לשנות את נקודת המבט ואת המחשבות.

מידע חדש המסביר לנו את הדרך בה פועל מוחנו, אילו דרכים משפיעות עלינו לטובה ואילו דרכים מרוקנות אותנו, אילו כלים יש לנו להעלאת המודעות ושלל פתרונות להעלאת רמת האנרגיה ושמירה על רמת אנרגיה גבוהה.

חשיבה הגיונית מתייחסת למה שידוע, לעובדות. היא מהווה משקל נגד לקביעות השגויות אותן מייצר המוח הרגשי.

המוח ההגיוני הקוגניטיבי עובד בכמה תחומים. הוא אחראי על מגוון רחב של תפקידים, ביניהם קליטת מידע, מודעות, ויסות רגשות, ריכוז, פעיל בזמן חמלה ובזמן רגשות חיוביים. הוא החלק דרכו אנו משנים את התנהלות המוח.


דוגמה לעובדה מול פרשנות:

ג' מעוניין במערכת יחסים זוגית, אבל הוא חושב שכל הנשים נמשכות רק לגברים בעלי ביטחון עצמי. מכיוון שאין לו ביטחון עצמי הוא הגיע למסקנה המתבקשת שאף אחת לא תימשך אליו. זוהי הסקת מסקנות רגשית המתעלמת מהעובדה שאין לו שום יכולת לדעת לאיזה גבר נמשכת אישה, ובוודאי שאין לו ידע למה כל הנשים נמשכות. גם ההכללה אינה עובדה, כיוון שברור שלא כל הנשים נמשכות לאותו דבר. כאשר הוא הבין שאינו יודע למה נשים נמשכות, זה מנע ממנו להיכנס לסחרור מחשבות שליליות בנושא שגרמו לו להימנע מיצירת קשר.

דוגמה לשימוש בידע:

אני רוצה להצליח בקריירה ואני לא במקום בו אני רוצה להיות. כאשר אני מסתכלת על אנשים אחרים המוח באופן אוטומטי סורק אותם ובודק כמה הם מצליחים בקריירה. אם הם נראים לי מצליחים יותר ממני זה אומר שהמחשבה שיש לי היא שאני לא מצליחה כפי שאני אמורה להיות, שאני פחות שווה. הטריגר הזה יכול למשוך אותי לעוד מחשבות על כמה אני לא מרוצה מחוסר ההצלחה שלי, איזה דברים אני לא מספיקה לעשות, הגורמים שמפריעים לי בחיים ועוד. הטריגר יפעיל מכלול של מחשבות שכולן גורמות להרגיש את האין: אין מספיק הצלחה, אין מספיק כסף, אין מספיק זמן.

בעזרת נקודת המבט של המוח ההגיוני אנו יכולים לעצור את כל התהליך הזה. המוח הזה מאפסן מידע חדש שמלמד אותנו לא להשוות עצמנו לאחרים, כיוון שהדרך שלנו לא קשורה אליהם. יש דרכים רבות להצלחה. במוח הזה קיים מידע חדש המלמד אותנו שהתמקדות במה שאין לנו גורמת לירידת רמת האנרגיה במוח המשפיעה על מצב הרוח ורמת האנרגיה בגוף. לכן כדאי לי להתמקד במשהו אחר שמרגיע אותי.

המוח ההגיוני מכיל ידע בהיקף עצום בעזרתו אנו מפסיקים התנהלות אוטומטית של פוקוס שלילי ומחשבות שליליות.


ברגע שיש לאדם את הידע מה מפעיל אותו ואיך להפעיל את עצמו מתוך בחירה נפתחות בפניו אפשרויות חדשות להרגיש אחרת, להיות במלוא כוחו, להגשים חלומות.

ברירת המחדל שלנו היא לפעול מתוך המוח הרגשי, אשר מפרש את המציאות לפי מידע סובייקטיבי, ולא מאפשר לנו לחיות ללא פחדים, דאגות ורגשות שליליים.

המוח ההגיוני משרת אותנו בכמה חזיתות. הוא מאפשר לנו קליטת מידע, מודעות, יישום. הוא הגשר . דרכו אנו משנים את ההתנהלות החשמלית של מוחנו, המהווה את התשתית להרגשה ולבריאות.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page