top of page
hero banner.png

דמיון לפני השינה לילדים


כשהבן שלי היה בן 8 הוא פחד ללכת לישון כי החלומות הרעים יכולים לחזור. ניסיתי לעבוד איתו דרך הדמיון ולמחוק את התמונות מהחלום, אבל הוא אמר שהוא לא מצליח וזה לא עובד.

אז עשינו את הדבר הבא: ביקשתי ממנו לבנות סביב עצמו פירמידה, להוציא את התמונות מהחלום מחוץ לפירמידה ואז לצבוע את קירות הפירמידה בזהב, כדי שלא יוכלו לחזור לראש.

עכשיו, כשהוא מוגן בתוך הפירמידה, להכניס פנימה אוויר צלול ורענן, שדה של פרחים בשלל צבעים, עצים, גבעות ירוקות, שמיים כחולים, נחלים עם מים צלולים, ים נקי ורגוע, דברים שהוא אוהב, מתנות שהוא רוצה לקבל, משפחה וחברים שהוא רוצה להזמין פנימה, בעלי חיים אהובים עליו.

להניח מגן דוד מזהב בקודקוד הפירמידה ואת המשפט "שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד" שיקיף את הפרמידה מבחוץ וינוע סביבה.

אחותו שמעה ורצתה גם. כך התפתחה לה מסורת חדשה לפני השינה, שהחליפה את רשימות הלילה.

עם הזמן הפירמידות התפתחו: לפעמים היינו טסים בשמיים, מבקרים בכוכבי לכת אחרים כמו כוכב הממתקים, כוכב המתנות. מבקרים בפארקים של שעשועים, מתקני טיפוס, בתים על העץ, אוכל טוב, צלילה בחברת דולפינים, פינגווינים, צבי ים ועוד.

בסופו של דבר, כשנמאס לי, הפירמידות קיבלו גרסה מקוצרת: אוויר צלול, שדות פרחים, גבעות ירוקות, שמיים כחולים, ים עצום ורגוע, שמחה, שלווה, אהבה, שפע, בריאות, כיף וצחוקים. מגן דוד בקודקוד, שמע ישראל מסביב, וכשהפירמידה מלאה אנו שולחים את העודפים למשפחה, חברים ולכל תושבי כדוה"א.

באחד הלילות הבן הקטן שלי, שהיה בן 6, שאל אותי: "אמא, גם לגנבים אנחנו שולחים אהבה?" עניתי לו שכן. אולי אם תהיה להם אהבה ושמחה הם לא ירצו לגנוב. אולי הם יחשבו שהם יכולים להרוויח כסף בדרך שתהיה להם יותר נעימה.

עד לפני כמה חודשים הבת שלי עוד היתה מבקשת פירמידות. זה עזר לה להרדם. הגרסה המקוצרת לוקחת 2 דקות. היום, כשהיא רוצה שיהיה לה חדר משלה או משהו חדש בחיים, היא בונה אותו בעצמה לפני השינה.

יש בפירמידות המון: הם יכולות לגרום לתחושת ביטחון, העצמה של הדמיון שהוא אחד הכלים החזקים ביותר העומדים לרשותנו, פיתוח חזון, נתינה לאחרים מתוך היש.

לא חייבים לעשות כל לילה או בלילה. הפירמידות הן עוד דוגמה ליכולת העבודה עם הדמיון. להזכירכם, המוח אינו מבדיל בין דמיון למציאות. אנחנו מגיבים רגשית גם לגבי תסריטים שרצים לנו בראש. הדמיון הוא למעשה חשיבה בתמונות. הוא מעולה לילדים שיכולים להשתמש בו בקלות.

הפירמידות נבנו בהשראת המידע שאני עוסקת בו:

בניית פירמידה היא חלק מתהליך אנרגטי שמתקיים בטיפול. הפירמידה היא מבנה המסמל הגנה.

מגן דוד והמשפט "שמע ישראל" הם סמלי הגנה. הזהב הוא חומר טהור בעל סגולות ייחודיות.

שליחת הטוב לאחרים הוא חלק מהתפילה שלמדתי ביוגה.

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page