top of page
hero banner.png

איך תפיסה שגויה מובילה לביקורת עצמית ומייצרת לחץ

עומר נרשמה לליווי לקורס הלחץ בדיוק כשהתחילה קשר חדש עם מישהו. אחד המשפטים שעלו במהלך העבודה העצמית שלה היה - "קשה לי להיפתח בתחילת הקשר. לוקח לי זמן. אני גם לא יכולה להיכנס למצבים אינטימיים בהתחלה".


היא הרגישה שהיא נכנסת למקום השחור שלה, כי הבחור שאל משהו על סקס, נושא שהיא פחות מרגישה בנוח לדבר עליו.


בגלל השאלה הזאת, עומר נכנסה לשני סרטים: היא קודם כל חשבה שהבחור לא "רציני" לגבי הקשר בגלל שכל מה שמעניין אותו זה סקס, ואחר כך החליטה שהבעיה אצלה כי היא לא מספיק פתוחה.



כל כך הרבה זמן עומר החזיקה בתפיסה שזה שלוקח לה זמן להיפתח זה רע, שהיא בעצם לא נתנה לעצמה להתקדם בקצב שלה. היא הניחה שהקצב שלה לא נכון, שהיא אמורה להיות אחרת, "פתוחה" יותר. היא הלכה לטיפול (לפני הליווי) כדי לעבוד על הקשיים שלה ובאמת פתרה לעצמה חסימות, אבל הקצב שלה נשאר אותו דבר והיא עדיין תפסה את זה כשלילי.


כשהיא מגדירה סקס כנושא שקשה לה היא בעצם מעבירה על עצמה ביקורת, כי היא מודדת את ההתנהגות שלה על פי תפיסות של אחרים ולא לפי מה שנכון לה.

 

יש כל מיני סוגים של אנשים. יש כאלו שלוקח להם זמן ויש כאלו שקודם כל ייכנסו למיטה ואח"כ יבדקו את שאר הדברים. אין דרך נכונה יותר או פחות, רק מוסכמות חברתיות ותפיסות שגויות שגורמות לנו לשפוט את עצמנו.


עומר רוצה להרגיש בנוח. כשהיא תרגיש בנוח עם מישהו, הפתיחות שלה תבוא באופן טבעי. זאת בכלל לא בעיה שלוקח לה זמן להיפתח. להיפך, זאת הדרך שלה לסנן את מה שמתאים לה ונכון לה. זה לא אומר שמי שלא מעוניין בה רוצה רק סקס, אלא שהוא לא מתאים לקצב שלה.


התפיסה של עומר שיש לה בעיה גורמת לה להעביר על עצמה ביקורת ולהיות במתח בתחילת כל קשר כי התפיסה הזאת גורמת לה להרגיש "דפוקה", ואז כדי להרגיש שהיא בסדר, עומר מתחילה למדוד את עצמה דרך התגובות של הצד השני – הוא יענה להודעה? תוך כמה זמן? מה הוא כתב? .


במקום להיות מרוכזת בעצמה ובמה שנכון לה, עומר מעבירה את הכוח שלה למישהו אחר ומנסה לקבל ממנו אישור שהיא "בסדר". ככה היא לעולם לא תרגיש בנוח.


אם הוא עונה, עומר מרגישה בסדר. אם הוא לא עונה, או לא עונה בזמן לדעתה, היא חושבת שאולי היא חופרת יותר מדי, מלחיצה וכו'. עומר לא מרגישה בנוח בגלל שהיא לא מאפשרת לעצמה להיות בנוח עם מה שמתאים לה. זה בכלל לא קשור לבחור שהיא יוצאת אתו או למה שהוא רושם בהודעה, אלא למה שקורה אצלה בתוך הראש.

 

רוב כמעט מוחלט של הביקורת העצמית שלנו והלחץ שאנחנו חווים כתוצאה ממחשבות ביקורתיות על עצמינו נובע מתפיסה שגויה שהתקבעה אצלינו – תפיסה חברתית, תפיסה שהבאנו מהבית, החברים ועוד. לפני שאתם ממהרים לשפוט את עצמכם, תנסו לזהות איזו תפיסה עומדת מאחורי הביקורת לעצמכם. אם תזהו את התפיסה שנכונה לכם, הביקורת העצמית תתפוגג.


הפרק על תפיסות שגויות בקורס החינמי "איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ" מלמד אתכם איך לבדוק מה התפיסות השגויות שמייצרות אצלכם לחץ ואיך להתמודד אתן.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page