top of page
hero banner.png

מהיכן מגיעות מחשבות שליליות ומי יכול לעצור אותן?


המערכת האנושית מתנהלת על פי שלוש מערכות מידע:


המוח הרגשי

מערכת מידע סגורה וקבועה שמכילה את המידע שהוטבע בנו בילדות ומפרשת מציאות באופן סובייקטיבי לטוב, רע או נייטרלי. זו מערכת המידע שאחראית על התגובה הראשונית הרגשית שלנו לארועים חיצוניים. התגובה נקבעת על פי הפרשנות הסובייקטיבית האישית שלנו שמבוססת על החוויות הרגשיות והמידע שספגנו בילדות.


המוח הרגשי הוא מערכת הפעלה הישרדותית שמטרתה לשמור עלינו בחיים.


המוח ההגיוני

מערכת מידע פתוחה לקליטת מידע עד סוף ימינו. החלק הגמיש של מוחנו שאחראי על המודעות. באמצעות החלק הזה אנחנו בונים מסלולים חדשים במוח ויכולים לשנות את האופן בו הוא פועל. המוח ההגיוני מסווג מידע על פי נכון/ לא נכון. זוהי מערכת מידע אובייקטיבית שמתייחסת לעובדות ומשמשת כמרכז בקרה.


המערכת הנפשית

מערכת מידע שאחראית על ההתפתחות הרוחנית שלנו. במערכת זו אין שיפוטיות, ביקורת או סיווג, אלא נקודת מבט רחבה יותר, הרואה את הפוטנציאל להתםתחות רגשית מכל מצב.


המערכת הנפשית מעבירה לנו מידע באמצעות אינטואיציה, תחושת בטן ומה שיש בליבנו. המידע הזה נחסם פעמים רבות ע"י המוח הרגשי באמצעות דפוסי חשיבה שליליים.




המוח הרגשי ומחשבות שליליות


מחשבות שליליות מקורן אך ורק במוח הרגשי שמייצר אותן כדי להגן עלינו. זאת הסיבה שבמהלך הילדות, המוח הרגשי אוסף יותר מידע על דברים שעלולים להזיק כדי לבנות תסריטי התגוננות שישאירו אותנו במקום שנחשב כבטוח מבחינתנו. מבחינת המוח הרגשי, כל המחשבות, גם אלה שגורמות לנו פחד או דחייה ועוצרות אותנו מלנוע הכרחיות לבטחון שלנו. לכן הוא חייב להיות משכנע.


נניח שאתם רוצים זוגיות, אבל במוח הרגשי מקודד מידע על מריבות, בגידות, כוחניות, מתח או שיעמום שמחוברים למושג הזה (בגלל חוויות בילדות או בעברכם). אתם תבחנו את בני הזוג הפוטנציאליים דרך מערכת השיפוט האישית שלכם ותסננו את אלה שנראים לכם מאיימים או לא מתאימים. ברגע שתיכנסו לזוגיות, כמות האינטראקציה עם הצד השני תגדל ואיתה כמות הטריגרים שיפעילו את מערכת השיפוט שלכם. כל תנועה, טון דיבור, פחות מדי תקשורת (למה הוא לא סימס לי), יותר מדי תקשורת - הכול נקלט, נמדד ונשפט לפי המידע במוח הרגשי. לכן, אם אתם מפחדים שהקשר לא יילך, אתם כל הזמן תעסקו בחישוב וניהול סכנות ובעמידה על המשמר, כדי לא להגיע למצב לא רצוי או לא לאבד את מה שהשגתם.


כתוצאה מהתנהלות כזאת, אתם תחוו יותר מתח ביומיום ותאבדו אנרגיה ללא קשר למה שבאמת קורה במציאות שלכם. איבוד אנרגיה במוח משפיע על עוד תחומים בחיים, כולל הבריאות הפיזית. לכן, אם תאבדו יותר מדי אנרגיה, המוח הרגשי יגרום לכם לצאת מהזוגיות הזו כדי להגן עליכם - לשמור עליכם בחיים.


זו לא הזוגיות שאחראית למה שקורה לכם, אלא המידע והפרשנות שמנהלים אתכם.



המוח ההגיוני מנווט את הספינה


המוח ההגיוני הוא החלק שמייצר מחשבות באופן מודע. זה החלק שמאפשר לנו להיות בבחירה ולא לפעול מתוך אוטומט. הוא אחראי על המודעות, הקוגניציה, ויסות הרגשות, חמלה, הוקרת תודה. המוח ההגיוני פועל מתוך בקרה ולא ביקורת כמו המוח הרגשי. היכולת של המוח ההגיוני לקלוט מידע היא בסיס ליצירת נקודת מבט שונה ושינוי מחשבות ותפיסות.


שיטת הנאו הומנולוגיה מלמדת כיצד לרתום את כוחו ויכולותיו העצומות של המוח ההגיוני כדי לבנות מערכת בקרה על המוח הרגשי ולוודא שאינו משתלט ומכתיב את מציאות חיינו מתוך פחד.


באמצעות המוח ההגיוני אנחנו מרחיבים את התודעה - קולטים מידע חדש שמאפשר לנו לשנות נקודת מבט ולבנות מסלולים חדשים במוח שבסופו של דבר מחליפים את הדפוסים הישנים.


שינויים בתודעה שמייצרת מחשבות וקובעת את מציאות חיינו הרגשית והחיצונית יכולים להתרחש רק ע"י מי שחושב את המחשבות. כדי לעשות שינוי נדרש האומץ לקחת אחריות על חיינו ולהפסיק להאשים אנשים אחרים, נסיבות חיים או את הממשלה במה שלא הולך לנו.


מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page