top of page
hero banner.png

איך דני פתר מצוקה רגשית של שנה בשבועיים ללא תהליך טיפולי?


דני היה בריב קשה עם אשתו במשך שנה. הוא כבר שקל לעזוב את הבית ולהתגרש אחרי 40 שנות נישואין, אבל אז הוא הבין משהו חדש


דני לא הגיע למטרה של תהליך טיפולי - הוא רצה לפתור בעיה.

הסיפור של דני מראה איך אפשר בכל גיל לעשות שינוי, את ההבדל בין נקודת מבט לדפוס חשיבה, ואיך אפשר לפתור בעיות, גם גדולות, בעזרת שינוי נקודת המבט, כלומר ארגון מחדש של המידע הקיים, תוך התייחסות לעובדות ולאופן שבו עובד המוח.


דני הגיע אלי לקליניקה כשהוא מתלבט האם להתגרש מאשתו, לה הוא נשוי יותר מ-40 שנה. הוא לא הצליח להגיע להחלטה בעצמו וטען שהמצב בבית קשה לו מאוד ושאשתו "משגעת" אותו.

ההצקות התחילו לפני יותר משנה, כשדני השקיע בחברת סטרט-אפ. אשתו חגית מאוד התנגדה להשקעה והציקה לו כל יום. הם רבו במשך חודשים, עד שבסופו של דבר הגיעו להסכמה שהוא יפסיק להשקיע בחברה והיא תניח לו.

דני מילא את הצד שלו בהסכם, אבל חגית המשיכה להציק. בינתיים, היא גם יצאה לפנסיה ורצתה להשתלב בעסק שלו, אבל דני ממש לא רצה אותה שם. הם רבו כמעט בכל יום ודני מצא את עצמו מתפוצץ מכעס ושובר צלחות בבית. הוא לא יכל לסבול את זה יותר.

כאמור, דני הגיע אלי בגלל שהוא התלבט אם להתגרש ולשכור לעצמו דירה.

כששאלתי אותו איך הוא חושב שיראו החיים שלו בדירה החדשה, הוא ענה: "אני בטח אוכל פחות בריא, אשתה יותר ואחזור לעשן." לי זה לא נשמע כמו תכנית לעתיד נפלא.

וכששאלתי אותו: "עם יד על הלב, אתה רוצה לעזוב את אשתך?" הוא ענה שלא.

דני פשוט רצה להפסיק לריב עם אשתו, לחזור לבית עם אווירה נעימה, לאישה שהוא אוהב, כמו בכל השנים הרבות והטובות שהיו להם ביחד.


עד כאן קיבלנו את תמונת המצב מנקודת המבט של דני:

  • הבעיה: ריבים ומתח בבית.

  • הגורם: אשתו מציקה לו ולא מפסיקה.

  • הפתרון שלו: שהיא תפסיק להציק או שהם ייפרדו.

  • מה שהוא רוצה באמת: לחזור לחיות בשלום עם אשתו.


שיטת הנאו-הומנולוגיה מסבירה שלכל אדם יש ראייה סובייקטיבית משלו על המציאות. לכן, אנשים רבים ומתעמתים כי כל אחד מהצדדים רואה את המציאות אחרת ומנסה לשנות את מה שעושה לו רע. כלומר: אשתו של דני התייחסה להשקעה בחברת סטרטאפ כמשהו שעושה לה רע, ודני ראה בהצקות שלה משהו שעושה לו רע.


אבל, מה שבאמת גורם להרגשה רעה היא נקודת המבט שלנו לגבי המציאות.


ממה שדני סיפר על עצמו, הוא לא בעל הערכה עצמית גבוהה, למרות שהוא הגיע להישגים כלכליים מעל הממוצע ומחזיק בעסק שמפרנס 5 משפחות. הוא נוטה להתמקד במה שהוא לא עושה בסדר או לא מספיק לעשות. בגלל זה, כשאשתו דרשה ממנו להפסיק להשקיע בסטרטאפ, דני הרגיש שהיא לא סומכת עליו ולא מעריכה אותו ומאוד נפגע ממנה וכך הוא חווה את הפגיעה הזו יום יום במשך יותר משנה.


ממה שדני סיפר על העבר של אשתו, חגית גדלה בבית עם אבא מהמר שגרם למשפחה להגיע למצב של עוני מספר פעמים. לכן, היא תמיד מפחדת שפתאום לא יהיה לה כסף ללא קשר ליתרה בבנק. סטרטאפ, בניגוד להשקעות בנדל"ן, נתפס אצלה כהימור ולכן מפעיל לה פחד קיומי, שהיא חייבת לוודא שלא יתממש בחייה. גם חגית חוותה את הפחד הקיומי על חייה יום יום במשך שנה.


דני לא התכוון לגרום לאשתו לפחד. הוא בסה"כ רצה להרוויח כסף.

חגית לא התכוונה לגרום לבעלה להרגיש שהוא לא מספיק חכם ומוצלח בעיניה. היא רק רצתה להרגיש בטוחה.


זה כל מה שהוא היה צריך להבין כדי לשנות את המצב בבית.

דני הגיע אלי ל-3 פגישות. בפגישה הראשונה אספנו מידע על העבר ועל היחסים עם אשתו. הסברתי לדני את נקודת המבט שלה ונתתי לו תרגיל בית - לכתוב מה הוא אוהב באשתו ולחשוב על מה שהוא באמת רוצה שיקרה.


בפגישה השניה אחרי שבוע, דני סיפר שהוא עשה את התרגיל יחד עם אשתו. כל אחד הצליח לחשוב רק דבר חיובי אחד על השני, אבל הם חזרו לדבר ואפילו הגיעו לאינטימיות.


בפגישה השלישית, בדיוק שבועיים אחרי שהכרנו לראשונה, דני הגיע כדי לספר לי שהכל מצוין, שהוא הבין שבכלל אין בעיה. הקשר עם אשתו חזר לקדמותו והם אפילו נסעו יחד לחו"ל.

דני הפסיק להתייחס להצקות של אשתו כמשהו אישי נגדו בגלל שהוא הבין שההתנהגות שלה נובעת מפחד. זה מה שאיפשר לו להפסיק לקחת את זה באופן אישי ולהיפגע, ומכאן להסתכל על אשתו בחמלה ולהחזיר את האהבה לחייהם.

212 צפיות3 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

מתחילים לטפל בלחץ של עצמכם

 קורס בסיס דיגיטלי חינמי

brain bulb 2.png

איך ללמד את המוח לצאת מהלחץ

קורס אונליין שתוכלו לקרוא ולעבוד עליו בכל מקום מהטלפון או מהמחשב

הקורס פתוח ללא הגבלה

שווה ערך ל-8 טיפולי נאו

טיפול עצמי בקצב ובזמן שנוח לכם

מיילים מלווים עם המלצות לשלבי הקורס

ניוזלטר וובינר שו"ת חודשי בנושאי הקורס

חשיבת יתר – למה היא קורית ואיך זה קשור ללחץ

למה הפער בין הרצוי למצוי מייצר אצלינו מחשבות שליליות

כלים לזיהוי פערים שמייצרים אצלכם לחץ, כולל דוגמאות של מטופלים ושאלות מנחות לעבודה עצמית

בקורס תקבלו מידע לגבי יסודות העבודה עם לחץ וכלים להתמודדות עם לחץ יומיומי

לאחר ההרשמה, יישלח אליכם מייל עם לינק לעמוד ההצטרפות לקורס

bottom of page